24 Nov 2011

On muuten enää kuukausi jouluun!

 Mulla on ollut alkuviikkona pelkkää kiirettä koko ajan, tää on oikeestaan ainut päivä, jolloin ei oo mitään.. EIPÄ...tiskivuori ja pölynimuri odottaa! xS Tiistaina olin katsomassa hiusnäytöstä, josta laitan kuvat myöhemmin, eilen olin tekemässä hiustenpidennystä. Huomenna lupauduin jäämään ylitöihin, joten pääsen vasta iltamyöhään kotiin ja sit pitäisi vielä raidottaa serkun pää  (yöllä?) ja lauantaina vielä yhden kaverin hiukset. Millon mun hiukset? :(
Eilen mulla oli tunti luppoaikaa olla kaupungilla, joten käytin sen hyödyksi ja käväisin kaupoilla (oon huono shoppailee). Löysin tällaiset  nahkaiset Your Facen kengät alennuksesta Aleksi 13:sta ja pitihän ne ostaa kerrankin kun mulla käy kenkien suhteen sellainen tsäkä, että löytyy suunnilleen edes sitä mitä meen etsimään. Soljista nyt en yleensäkään hirveesti tykkää, mutta oon oppinut elämään niiden kanssa, koska niitä vain pitää tunkea joka helkutin laukkuun ja kenkään (no ei joka, mutta suurinpaan osaan), mutta muuten tykkäsin juuri tuosta kiilakorosta, joka oli siron mallinen eikä sellanen Gaga-pohja, joka ei mulle sovi.
Näissä oli tällaiset kulutetut? kärjet ja kantapäät, jotka ei luonnossa ihan noin hurjan selkeät ole, kiiltää vain kuvissa aika voimakkaasti. Hintaa jäi 50e alennusken jälkeen. Söpö snoodi lähti myös mukaan GT:stä.

Ostin myös YSL:n valokynän, koska entinen veti viimeisensä viikko sitten. Tää tuntuu kestävän mulla aina aika tasan vuoden, kun aina joulun aikoihin saan uuden tällaisen. Ihan lempparituote. Harmi ku mun ihanat kynsilakkaukset ei näy paremmin, mut onneks ei näy ruma palovammakaan mun etusormessa :D

Jaaaa sit sain postista myös paketteja, hihiihiihiiiiiiiii!! Esittelen heti kun saan kuvattua. Mä oon kyllä niin pakettihullu!  Entisen työpaikan postimies aina nauroi mulle kun tilasin kaikki paketit suoraan työpaikalle ja se raahaili niitä niin iloisesti aina mulle :D

Tää mango-sitrusjogurtti on muuten sikahyvää, en yleensä syö jogurttia, koska en tykkää kuin ihan muutamasta jogurtista, mutta tästä tuli mun uus lemppari. S-marketissa toistaiseksi vain törmännyt tohon.
Mulla ei oo vieläkään tullut syysmasennusta ja luulen että se johtuu ihan vain siitä, että vedän vahvimpia D-vitamiineja (Tri Tolonen), mitä löysin ja välillä tupla-annostuksen. Ekaa kertaa tuntuu että joku vitamiini tehoaa kunnolla. Ja tiiän  että pakkauksessa lukee ei saa ylittää, mut mun logiikalla noi saantisuositukset on liian pieniä, mitä oon asiaa tutkaillut. Noita haittavaikutuksia ei myöskään tutkiskelujeni mukaan ole vielä hirveen hyvin tutkittu, mutta JOOOOOS mä nyt saisin jonkun kauhean zombietaudin ja kuolisin sen takii vaikkapa 10 vuoden päästä ja vaikka 10 vuotta aiemmin kuin normaalisti olisin kuollut, niin jos syysmasennus kestää helposti 6kk vuodesta ja tämä auttaa siihen, niin olen mun jäätävän hyvällä matikalla sitten elänyt tavallaan yhtä kauan kivempaa elämää, elän sitten 10 tai 20 vuotta, mua ei noi masennusjaksot oikein hirveesti meinaan kiinnosta, niin plusmiinusnolla musta (tää ei  oo läppä, mutta en ajattele myöskään kuoleman vakavasti noin tai no voinksmä ees sanoa kuoleman vakava, heti ton edellisen perään, mut siis pointtina se että mulla on ehkä vähän outo suhtautuminen kuolemaan, että älkää ottako liian vakavasti, en ole kylmä ihminen ja toi ei ollut  mitään angstaamista :D).  No mut siis mä luotan tällä hetkellä mun kirkasvalolamppuun ja Tri Toloseen. Tai no onhan tässä vielä aikaa saada se, mutta tällä hetkellä mussa on ainakin virtaa normaalia enemmän (kopkop... mulla on puinen näyttö tässä koneella) ;)

























8 comments:

  1. Ihanaa, aurinko pilkistää täällä! T. Väsynyt ;) Onko sulla aiemmin kokemusta Your Facen kengistä? Just eilen liikkeessä käydessäni pohdin, että minkälaisia mahtavat olla...

    ReplyDelete
  2. Maiju: Ei oo kyllä aimpaa kokemusta :) Näitä yritän tässä juts sisäänajaa työpaikalla, että mukavuudesta en ihan vielä tiedä (esim. shoppailureissuilla). Äkkiseltään tuntuu mukavilta, mutta niinhän ne kaikki yleensä :D Laadusta ei mitään hajua ja toivottavasti ei ihan heti tuukaan ainakaan omien kenkien kohalla... :D

    ReplyDelete
  3. Ihana blogi! :)

    http://coloryourstylee.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Emski: Kiitoksia, kiva kuulla! =)

    ReplyDelete
  5. hihihihihi se postimies :DD Sillä oli kyllä aina ikävä sua!

    Voisin itekin alkaa harrastaa tota D-vitskun yliannostusta. Tosin mulla toi syysmasennus on yleensä kevätmasennus. Eli siis se tulee aina mukavasti joulun jälkeen, kun puoleen vuoteen ei tapahdu yhtään mitään. Tammikuussa on kiva alkaa heti oottaa kesää....

    Ikävä sua tyttö!

    -S

    ReplyDelete
  6. S: Hahaha :D Se oli niin ihana!

    Jos sulla alkaa se vasta ku oot ollu jonkin aikaa pimeessä, eikä heti, oot nuorempi ja kestävämpi :DDDDDDDD Ei vaan, mulle ei oo kyl koskaan tullut kevätmasista, joskus huhtikuussa herään aina eloon :D

    Vitsit mullaki sua!<3 Eilen just taas mietin jtn vanhoi duunijuttui :)

    ReplyDelete
  7. Kyselen ihan mielenkiinnosta, että kuinka vahvoja ne D-vitamiiinit on mitä syöt? Ite käytän nyt vaan 10 mikrogrammaa, mutta oon aatellut, että josko pitäsi vähän nostaa annostusta... Toi on kyllä hankala, kun ne suositukset on niin matalia, eikä oikein tiedä, että kuinka paljon on turvallista yms...(Tosin en nyt aatellut, että tuo mun käyttämäni olis liikaa, vaikka sen kaksinkertaistaiskin).

    ReplyDelete
  8. Anonymous: Hei, tuossa mun D-vitaamiinissa on 50mikrogrammaa ja tosiaan otan niitä päivittäin yhden ja pari, kolme kertaa viikossa sen kaksi kappaletta, joka olis jo 1mg.

    Jossain luki, että liikasaanti alkaa olemaan joku 1,2 mg vuorokaudessa, mutta useessa paikassa on lukenut, että ei oo kovin yleistä saada sitä yliannostusta, varsinkaan näin pimeään aikaan täällä pohjoisessa, kun ei saa samalla auringon valoa. (Itse en kesällä käytä D-vitamiinitabletteja ollenkaan.)

    Toi 50mikrogrammaa oli tosiaan vahvin mitä löysin, mutta ihan salee joskus muutaman vuoden päästä tulee tutkimus, että suomessa pitäisi syödä kaamosaikaan VÄHINTÄÄN se 1mg/vrk, mut tiedä häntä :DDD

    ReplyDelete