21 Dec 2011

Poneja ja unihalvaus.



Mä löysin taas uuden hiusväri-ihastuksen, joka on Cheryl Colella tossa kannessa! Aivan ihana, tosin tää kuva ehkä vähän vääristää.
Sit hei. Tää on niin random, mut luulin tossa vähän aikaa sitten nähneeni unta mylittleponytatuoinneista, siis sellasista isoista ja värikkäistä, niin mitä mä olin tehnyt? Hypännyt keskellä yötä kahen aikaan sängystä ylös ja tilannut netistä tollasia siirtotatskoja, sähköpostivahvistus ihmetytti mua kovasti aamulla :D Mitä hittoo mä noilla teen, no laitan niitä tietty kaikkiin bileisiin mun naamaan? Sit löysin myös tollasia kankaalle silitettävii poneja, joista myöhemmin lisää :D


 Nii et jos jollekkin ei oo vielä tullut selväksi niin oon vähän Maikkari-fani ja mulla on myös kaksi ystäviltä synttärilahjaks saatua jättiponia  :D Tää siis ei oo mikään lastenhuonepostaus vaikka saattaa siltä vaikuttaa :D
Mä sain toissayönä taas kerran unihalvauksen ja tällä kertaa vihainen nelijalkainen Muumipeikko-foliopallo (!!!!?) yritti hyökätä mun kimppuun, niin että se otti koko ajan vauhtia keittiöstä asti ja hyppäs mun sängyn laidalle ja yritti jotenkin vahingoittaa mua :D Sen silmät oli ihan tavallisen muumipeikon suloiset silmät, mutta koska se oli paha-aikeinen, niin tuijotin niitä pelokkaana. Mä yritin kaikilla voimilla lyödä sitä mut en vaan pystynyt liikkumaan, niinkuin en yleensäkään unihalvauksessa. Sen jälkeen tunsin kun joku kaksimetrinen läpinäkyvä päätön mies nosti mut sängystä (olin koko ajan samassa asennsossa) katon rajaan ja tajusin että se aikoo paiskata mut lattialle. Sitten se teki niin, mutta en mätkähtänyt lattialle vaan jatkoin putoamista jossain avaruudessa jotain 200km/h vauhdissa, niin että vatsassa tuntui. Yhtäkkiä olin taas sängyssä ja tajusin, että mulla on unihalvaus ja aloin huutamaan täysiä hereille, mutta unohdin kaikki sanat mitä olisin voinut huutaa :D Sain kuitenkin itseni hereille, josta seurasi vielä unihalvaukselle tyypillisiä jälkihallusinaatioita ja ääniä. Näin katossani jättimäisen tuulettimen ja vasta hetken kuluttua tajusin että ei mulla ole sellaista ja sitten  kuva häipyi :D Unihalvaukset on pelottavia, mut toisaalta ne on aika kiehtovia kun ovat niin pimeitä! Onko teillä unihalvauskokemuksia?

10 comments:

  1. :o ei mulla oo koskaan ollu mitään tollasta!

    ReplyDelete
  2. Aurora: Mullekin on nyt tullut vasta puolen vuoden aikana noita ja useita onkin sit yhtäkkii tullut. Toin voi olla että on tullut aiemmin, mutta en vaan oo tajunnut mikä se on :D

    ReplyDelete
  3. oho kuulostaa jännältä toi muumipeikko:O mä tavallaan haluisin et mulle tulis unihalvaus kun en osaa kuvitellakaa millasta se on. Mutta toisaalta esim. toi sun tuuletinjuttu kuulosti pelottavalta D: näen aina valveillakin kaikkia näkyjä illalla kun oon menossa nukkumaan, tai luulen näkeväni :D ja sekin on jo tarpeeks pelottavaa.

    ja siis olitko unissas tilannu noita tatskoja?:D hahah vaatii jo taitoja :D

    ReplyDelete
  4. Apua, en oo ees tiennyt, että tollanen unihalvaus on olemassa, kuulostaa kyllä "hieman" pelottavalta. Mutta onneks mainitsit tästä, niin jos joskus tommonen tulee, niin tietää, mistä on kyse...

    ReplyDelete
  5. petra: Joo se muumipeikko oli kyl aivan random :D Mua kiinnostaa kaikki unijutut, niin tavallaan tykkään tollasista, mutta kyllähän se herätessä aina pelottaa kauheesti :D Ja joo, sama, vilkas mielikuvitus ja jotain mustia vaatteita lojuu jossain, nii näyttää nekin liikkuvan hitaasti sänkyä kohti :D

    En kai nyt sentään unissani, mut olin niin väsynyt etten musitanut sitä ollenkaan :D


    Anonymous:
    Joo, mäkään en aiemmin tiennyt ja sillon olin kyllä aivan paniikissa, luulin että oon seonnut :D Mutta hyvä tietää myös siksi, että siitä pääsee ehkä helpommin hereille jos tiedostaa asian :)

    ReplyDelete
  6. Mullakin on ollut unihalvaus, tajusin kans olevani unessa ja yritin huutaa itseäni hereille mutta mitään ei tapahtunu.. Kamala tunne yhhyhhh!

    ReplyDelete
  7. hahaha! nyt viime aikoina oon nähny parissa blogissa tosta unihalvauksesta mut ihan ku kaikille ois tullu se uutena, mulle kun niitä on tullu ihan pienestä saakka. :) nyt ei oo kyl vähään aikaan (onnneksi!) tullut enkä tajuu miks kaikki haluu kokee sen, se on aivan hirveetä! varsinkin sillon ku sitä tuli usein, se on niin inhottava fiilis kun et saa ääntä suusta, silmiä auki tai ylipäänsä yhtään mitään liikahtamaan. mä kans sillon näin et joku jättikäärme syö mut:DDD nyt toivotaan että mun unihalvaukset on lopullisesti päättynyt, niitä oon jo ihan tarpeeksi kokenut! :)

    ReplyDelete
  8. Anonymous: Joo se on kyl hirveetä! Mut joku masokisti mussa on ku joskus ootan niitä oikeen, vaikak sillä hetkellä kyllä itkettää ku se tulee :D

    Anoymous: Ite oon kans huomannu! :) Mä sain vasta puolisen vuotta sitten tietää mikä tää on, vaikka muistaakseni mulle on aiemminkin tullut, ainakin viimesen vuoden ajan tosi usein, mutta luulin niitä aiemmin vaan painajaisiksi :) Kauheeta jos on pienestä asti tullut!!! :O mun yhel kaveril tuli kuulemma nuorempana kans usein mut aikuisiällä ne on vähentyny sit, joten toivotaan että sullakin =)

    ReplyDelete
  9. Jep jep, blogien uusi muoti-ilmiö: unihalvaus.

    ReplyDelete
  10. Anonymous: Ai oikein muoti-ilmiö? :D Ite en oo törmänny kuin yhteen unihalvausta käsittelevään postaukseen omieni lisäksi, tosin sen verran iso lukijakunta tällä toisella blogilla, että en ihmettele jos siitä on sen jälkeen tullut kuuma aihe, kun monille unihalvaus on kuitenkin vielä vieras asia, vaikka niitä olisikin kokenut.

    ReplyDelete