20 Dec 2011

Suklaa-valkosuklaamuffinsit.

Yleensä en  leivo muuta kuin kylmiä juustokakkuja, sillä se on minua ajatellen täysin paloturvallinen leivos ja muutenkin lempparijälkkäri. Sunnuntaina tein kuitenkin valkosuklaa-suklaamuffinsseja, koska tarvitsin harjoitusta uunin käytöstä taas ennen joulua, jolloin onnistun aina savustamaan koko kämpän :D Mulla  oli joskus maailman paras muffinssiresepti, jota olin itse muokannut yläasteen köksän kirjasta ja kaikki aina väitti että laitoin puolet enemmän aineita, koska mun muffinsit oli kaikista muhkeimpia Oikeesti olin  lisännyt vain tyyliin maitoa ja leivinjauhetta, mutta en suklaata niinku kaikki väitti :D No, mutta kun hävitin sen, niin en ole osannut tehdä johonkin 10 vuoteen muuta kuin kovia pahvilappuja. Tällä reseptillä sain aikaan sentään  normimuhkeita ja makukin oli  hyvä, mutta olin kyllä pettynyt siihen miten rumia niistä tuli :D Pitää ostaa siis ihan alkuun se ei-ihan-turhaan suositeltu muffinssivuoka, jotta ne turpoaa ylös päin eikä reunojen yli ;)  Alla olevia en jaksanut koristella, koska tää oli leipurikurssi aloittelijoille-harjoitus, seuraavan kerran koristellaan ja suklaakuorrutettuja ja erikoisempia makuja harjoitellaan vasta advanced-kurssilla, buhaha :D












Luulin ohjeesta tulevan 12 pientä, mutta tulikin 21, joten kiikutin niitä sitten maanantaina töihin. Toivottavasti kukaan ei kuollut. Eli 20 pientä muffarii tällä ohjeella:

150g margariinia
1,5dl sokeria
2 munaa
1,5dl maitoa
3,5dl vehnäjauhoja
2tl leivinjauhetta
3rkl kaakaota
150g valkosuklaata


1.Vatkaa voi ja sokeri
 2.lisää munat ja vatkaa
3.Sekoita kuivat aineet keskenään
4.lisää ne voisokeriin maidon kanssa vuorotellen vähän vatkaten
5.lisää suklaat paloiteltuna joukkoon, kääntele sekaan lusikalla
6.Uuniin 225 asteeseen n.10-15min

Note to self: Osta muffinsivuoka ja älä laita suklaapaloja keskelle, koska siihen tulee kuoppa. Sekoita kaikki suklaapalat taikinaan . Kotiläksyt tehty :D

7 comments:

  1. ei ois pitäny lukee tätä, tuli iha hirmunen muffinssihimo!:D

    ReplyDelete
  2. Aurora: Tuo oli ainakin ihan hyvä resepti! :)

    Anonymous: Haha, tuli mullekki ku kirjottelin tätä :D

    ReplyDelete
  3. Alko tekeen mieli muffinssei...ööö miksköhän? :D

    Sun pitää tehdä amerikkalaisversioita niin tulee tooooosi isoja, naaaam! Ja sit laittaa 2 tollasta päällekkäin niin pysyy kasassa :)

    ReplyDelete
  4. Oona: Joo pitää koittaa sit edistyneiden kurssilla ;DD mä laitoin hei toisiin jopa 3 päälleikkäin, en tajuu miks noita ei oo tehty tukevimmiks!!! :DDDDDD

    ReplyDelete
  5. Oi nam!
    Mä tein joskus mustikkamuffinseja, mutta en oo leiponu aikoihin mitään. Näitä kyllä teen joskus ja ostoslistalla on myös muffinsivuoka.
    Oon kyllä niin aloittelija-leipuri ettei mitään rajaa :D Kirjoitan heti ton ohjeen ylös, en selvii mistään ilman ohjetta :DD

    Ihanaa joulua! ♥

    ReplyDelete
  6. Hanna: Mun vakio oli joskus muffinsit, mut tosiaan sen reseptin häviämisen jälkeen luovutin ku kaikki meni aina pilalle :D Nyt siis alotellaan harjottelu alusta sitten yläasteen :D

    Kiitos samoin ihana!!! <3

    ReplyDelete