2 Mar 2012

Kaali

Noniin, nyt kun on perjantai, eli hiljaisin blogienlukupäivä, niin julkaisen ruokapostauksen :D Tytti kertoi mulle sen uudesta kaalijauhelihavillityksestä, joka on levinnyt  siltä jo muutamaan keittiöön. Mäkin oon nyt tehnyt tätä herkkua muutaman kerran ja tää pääseekin mun vakioruokien joukkoon. Oon jopa ehtinyt kehittää tätä sen verran, että tajusin, että cayennepippurin lisäksi tänne voi silputa vielä muutaman chilin tuomaan tulisuutta, huikeeta! Aiemmin mun kaalijauhelihasuhde oli sellainen 500g/400g, mutta koska mua jotenkin ällöttää syödä paljon jauhelihaa, niin tässä versiossa mulla on:

900g kaalia
400g naudan jauhelihaa
cayannepippuria melkein ruokalusikallinen, no ehkä 2/3 :D
muutama chili silputtuna

Namnam! Jos tykkää ruokaisammasta ruoasta, niin suosittelen tekemään tätä sillä 500g/400g suhteella, tää on meinaan jo vähän pupun ruokaa, mitä kyllä itse tykkään syödä, mutta en välttämättä tarjoaisi jollekkin lihan ja kastikkeen ystävälle. Mä tykkään arkena syödä supernopeita ja simppeleitä ruokia, joissa on ravintoarvot kohillaan ja makuakin täytyy ehdottomasti löytyä. Tää on sellanen.

Kaalin joko paistan pannulla, mutta tän kilon satsin valmistin suosiolla isossa kattilassa, johon laitoin pari desiä vettä pohjalle, sen verran, että ne ehti haihtua siihen mennessä, että kaali on pehmeää.
Jauhelihat ja chilit paistinpannulla ja kaikki sekasin.
Chilin kanssa superhyvää, paitsi että chilit on sikahyviä yksistäänkin, varsinkin kun niitä on popsinut 5 kpl putkeen paljain käsin ja sit tunget sormen vahingossa silmään, aiiii!  Tästä riittikin muutamaksi päiväksi syömistä :) Huomenna tulossa mun lempihiustuotteet-postaus, jota oon tehnyt sellaiset  about 5 tuntia jo yhteensä........morjens..........Hauskaa perjantaita! :)

4 comments:

  1. Replies
    1. Suosittelen! Kaali on kunnon superfoodi, kevyt, terveellinen ja maukas! =)

      Delete
  2. Toi oli mun lapsuuden lempiruokaa!! Tai on vieläkin, kunnolla vaan mausteita :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ihanaaaa :D Mä taas vihasin kaalia lapsena, mut olin muutenkin aika nirso :D IHAN TURHAA! Ja todellakin reilulla kädellä mausteita ja omnomnom! =)

      Delete