5 Mar 2012

Miten pilkotaan tä?



Sit taas ruokien pariin. Nopeaa ja simppeliä jälleen: jauhelihaa paistettuna, porkkanaa, sipulia, paprikaa, punaista chiliä ja medium salsaa + mausteita tilkassa öljyä. Oon tosi laiska pilkkomaan noin yleisesti, koska tuntuu, että niinkin yksinkertaiseen asiaan minä jostain syystä käytän kolmea eri leikkuulautaa, pinkkiä, sinistä ja valkoista, kuorintaveistä, veistä ("oho, tylsä!") ja sitten vielä sitä vaivoin löydettyä terävää veistä ja sen näköinen on sitten keittiökin muutaman hassun kasviksen raivoisan puukotusyrityksen jälkeen. Kuitenkin viimeisen nahistuneen pakastewokin väkisinnielemisen jälkeen on se maku vaan aina kaiken sen pilkkomisen arvoista. Mä katon aina kateellisena kokkiohjelmia, joissa ne vetää ne sipulit vaikkapa BFMV - Your Betrayalin tahtiin 5 sekunnissa silpuksi. Maksan, jos joku opettaa mulle sen ilman, että saan haavoja! :)

Tää on aika yleinen pikasapuska mulle, milloin kanalla, milloin jaukulla tai kananmunalla. Munat rikon vihanneksien joukkoon ja siinä sekoitellessa ne kypsyy mukaan tasaisesti. Se nyt ei oo mitään silmäruokaa, mut ei sitä kiireessä ja nälässä ehi ees lautasta katsomaan, vaikka kaipaan visuaalisia elämyksiä keskivertoa enemmän ;)

6 comments:

  1. näyttää ylihyvältä!! <33

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja on superhyvääää! <3 Varsinkin tuoreiden kasvisten kanssa NAMNAM =)

      Delete
  2. <3 mm! En tiedä mikä vaivaa, mutta musta se vihannesten pilkkominen on parasta ::D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha :D No siis pilkkominen on kyllä kivaa, mutta kun ei oo astianpseukonetta ja kun oon niin perhanan hidas pilkkomaan, vaikka koitan esittää rohekaa mukamas ammattikokkia, niin ei auta yhtään :D Mä vaan pelkään sitä veistä! :D

      Delete