25 Mar 2012

Sittenkin ompelin sneak peek

Mä aloin miettii torstai-iltana vielä ostamani paljettimekon helman pituutta, tuntuu et se on vähä siinä ja siinä. Tietenkin mun 175cm pituus vaikuttaa aina osaltaan siihen, että mekot on lyhyempiä, mut toikin jos jollekkin on lyhyt, niin musta tuntuu, että mulle se on melkein vain pitkä toppi, eli aika no no sukkahousujen kaa.
Joten siksipä otin esiin kankaan, joka oli alunperin tarkoitettu tyynynpäällisiksi ja kokeilin vähän luonnostelua nuppineulojen avulla päällen.
Ja valmis! NOEIIII! Neulotin kankaan sitten paremmin lattialla ja tässä kaks ekaa varoivaista testiommelta vasta valmiina. Mun pitäis opetella ompelemaan kaavoista, mut oon vaan tottunut improvisoimaan. Se johtuu mun kärsimättömyydestä (lue:laiskuudesta), sillä luulen olevani nopeampi, ilman kaavailua.

Parin tunnin ahkeran väännön jälkeen mulla olikin sitten kaksi mekkoa, mutta helman pituusero taitaa nyt ratkaista tän skaban! Laitan kuvaa valmiista mekosta myöhemmin :)

4 comments:

  1. Mä voin ostaa sen paljettimekon jos et pygee sitä käyttään !! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okei, mä harkitsen vielä, et sopiiks esim. leggareiden kaa :D Mut en ainakaan palauta sitä vaan myyn sit sulle, jos en pidä sitä ;)

      Delete
  2. Voi että, ihanan inspiroivia kuvia! Tässähän alkaa sormet syyhyämään josko itsekin vaikka kaivaisi ompelukoneen naftaliinista ja surauttelisi itselleen uuden kesämekon <3

    curiousnoora.blogspot.com

    ReplyDelete