10 Jul 2013

Haastetta :)


Sain Jutalta tän haasteen jo miljoona vuotta sitten ja tonne luonnoksiinhan se oli jäänyt lojumaan, joten tässä nyt valmiina sitten vihdoin ;)


5 asiaa joita tarvitsen päivittäin:
-Halia ja kainaloa! ^^
-Musiikki
-Sänky
-Tietokone/puhelin (molemmilla voi soittaa ja viestitellä)
-Ruokaa ja vettä? :D

5 kirjaa joita suosittelen:
Hmm, no viimeaikoina jos jotain olen suositellut tietyille henkilöille, niin näitä:
The Secret
The Power
Stumppaa tähän (tupakoitsijoille, vaikkei olisi tarkoituskaan lopettaa)

5 materialistista joululahjatoivetta:
-Hajuvesi, niitä on aina listalla :)
-Lahjakortti Hotel Haveniin
-Turkoosi tai lila GHD
-Uusi iso hopeinen sydän mun papuketjuun, koska nykyinen sydämmen puolikas (takaosa) tippui jonnekkin ruotsiin tai kokonaan uusi sydänkoru papuketjulla.
-Herkullisia alusvaatteita.

5 paikkaa jossa haluaisit käydä:
-New york
-Croatia
-Brasilia
-Monaco
-Lappi :D Noku en oo käyny :(


5 adjektiivia jotka kuvaavat minua:
-Viihdyttävä  :D
-Herkkä
-Halipulainen (luin et kirjotin haliapulainen :D)
-12 v (voisko tää olla myös adjektiivi)
-Mietiskelevä


5 lempi ruokaani:
APUA, enkö voi valita enempää? ;DD
-Kaikenlaiset tuliset safkat, chiliä, kanaa/pekonia kasvisten kanssa, NAM! Esim. Chicken fajitas, sikana jalopenoja, mut ilman sitä venhälettuu tai red curry chicken.
-Lohiruoat, kylmäsavu, graavi, uuni, pannulla miten vaan, kuhan on lohta.
-Salaatit, missä ainakin joku näitä: artisokka, aurinkokuivattu tomaatti, avokado, mozzarella, kana, jokirapu, halloumijuusto
-Itsetekemät tai siskon tekemät keitot
-Pihvi ja kasvikset

5 elämänohjetta, jotka haluat jakaa:

- Ei saa ikinä tuhlata toisen ihmisen rakkausaikaa. Tarkoitan, että jos ei ole tunteita tai minkäänlaisia toiveita toista kohtaan, niin ei saa leikkiä toisen sydämellä. Ikinä!
-Rakasta, kunnioita ja arvosta itseäsi. Ihan perus kliseinen ohje, mutta kaikki ei vain tajua, myöskään minä itse en aina muista tätä.
-Kaikkia ihmisiä pitää kunnioittaa, ennen kuin toisin todetaan, eikä toistepäin. En voi sietää ennakkoluuloisuutta tai nimenomaan sitä, että sen annetaan vaikuttaa siihen miten kohtelee jotain tuntematonta. Ei saa siis antaa ennakkoluulojen vaikuttaa, koska joskus niiden takaalta paljastuukin mitä upeampia ihmisiä!
-Ei pidä kieltäytyä asioista, mistä voi tulla jotain hyvää, ota riski. Uskalla, heittäydy, vaikka sattuis. Parhaimmat asiat harvoin kävelee ihan suoraan sun eteen, vaan sun pitää tehdä joku liike, päätös tai ottaa se riski.
-Vaikka välillä tuntuu, että kiltit ja hyväsydämiset  ihmiset saa aina kaiken paskan niskaansa ja itsekkäät ja kierot  saa taas kermat kakun päältä, niin tärkeetä on musta pitää hyvä omatunto. Tietää itse se, että on pyrkinyt toimimaan aina niin hyvin ja oikein, kuin mahdollista! Kuitenkin tästä ohjeesta huolimatta, ei pidä ottaa huonoa kohtelua vastaan ja musta on ihan ok kohdella ihmisiä, niinkuin he kohtelevat sinua. Kostamista en kuitenkaan kannata, olen huomannut sivusta, että ilkeät ihmiset saavat kuitenkin lopulta ansionsa mukaan jotain toista kautta.



11 asiaa itsestäsi:

1.  Rakastuin eilen tähän kolumniin: Rakasta ihmistä näin
2. En voi sietää epävarmoja tilanteita elämässäni, ahdistun ja alan kärsimään kamalasta insomniasta tai sitten painajaisista ja unihalvauksista helposti.
3. Mä oon kausi-ihminen ja mulla on ihan hirveesti kaikenlaisia kausia. Tunne-elämässä ja muutenkin. Innostun nopeasti asioita, mutta aina haluan jotain uutta. Sitten on niitä kausia kun mikään ei nappaa ja tuntuu että aikaa kuluu vain levottomaan ajatteluun.
4. Mä rakastan uusiin ihmisiin tutustumista ylikaiken. Oon tosi avoin ja silloinkin, jos en muka oo, niin oon helposti kesytettävävissä! :)
5. Monelaista paskaa siedän, mutta epärehellisyyttä ja valehtelua en lainkaan. Petturuus, selkäänpuukotus tai asioiden salaaminen toisen tunteiden kustannuksella on julminta mitä tiedän. Kun jää kiinni valehtelusta, eikä edes myönnä sitä, niin hejjjdo vaan nolot! :)
6. Kaikki ihastukseni ovat aina olleet enemmän tai vähemmän muusikoita. Lahjakkaita! Eli no tykkään musikaalisista ihmisistä :D
7. En malta oottaa Flow:ta ja ALICIA KEYSIA! LOVE!
8. Torkutan joka aamu 30-60 minuuttia, vaikka kuinka oon yrittänyt päästä siitä eroon. Miksi herääminen on maailman vaikein asia!
9. En oo vieläkään heittänyt talviturkkia ja nyt pitää taas ootella että varvas on kokonaan parantunut ennenkuin saan mennä uimaan! Buuu :(
10. Voisin asua kylyammeessa tai porealtaassa. Rakastan vettä!
11. Kohta lähden kampaajalle! ^^




Jutan kysymykset tulevat tässä:
1. Mitä olet kymmenen vuoden päästä?
-En yhtään osaa sanoa. Toivoisin kuitenkin, että viimeistään silloin mulla olisi se rakastava ja luotettava mies, sydänystävä, jonka kanssa voi jakaa kaiken. Yhteinen koti ja lapsi tai pari siinä vaiheessa, jos koskaan :)


2. Mikä on sulle tärkeintä?
-Rakkaus. Sisko. Läheiset. Mielenrauha. Musiikki. Kynä ja paperi. Ihmisissä sisin.


3. Kuinka monta kertaa lyöt päätä seinään ennen kuin opit?
-Pari kertaa noin yleisesti, mutta rakkausasioissa liian monta, mut jos oot vasara, lyö kovaa, jos olet naula pidä pääsi pystyssä ;)


4. Uskotko johonkin suurempaan voimaan? - Jos niin mihin?
-Oon mä ollut pienestä asti ikäänkuin lapsuudenuskossa. Viimevuosina olen kyseenalaistanut  uskoani ja uskoni on heitellyt, mutta ei siitä niin vain luovuta, kun se on aina ollut osa sua.


5. Mitä on onnellisuus?
-Onnellisuus mulle itselleni merkitsee tiettyä turvallisuuden tunnetta, uskoa ja toivoa ja niistä syntyvää intoa elämään. Ihan sellasia perusasioita, että pystyt rakastaa itseäsi, muita ja sun elämää, että on hyvä fiilis. Olen kokenut elämässäni masennuskausia, ahdistusta ja levotonta oloa, jolloin mikään ei tunnu miltään eikä missään tunnu olevan järkeä tai millään mitään väliä. Sen takia mulle onni on ihan yksinkertaisuudessaan sitä, että en tunne noita tunteita, mutta tietenkin tavoittelen sitä suurinta onnea, joka mun mielestä on saada jakaa onnea (rakkautta) jonkun kanssa!  :) Happiness only real when shared.

6. Voiko pinnallinen olla samaan aikaan syvällinen?
-Voi, jos pinnallisuus liittyy nimenomaan pintaan ja syvällisyys sisimpään. Jos taas ystävyyssuhteet, suhteet, työ ja kaikki muut valitaan pintapuolisten asioiden takia, niin musta siitä on syvällisyys kaukana, vaikka kuinka rustailis muka syvällisiä fb-statuksia.

7. Oletko kohdannut jo elämäsi rakkauden?
- Yhden hikipossun olen kohdannut! :)

8. Elokuvat vai teatteri?
-Elokuvat, vaikka kävisin mielelläni teatterissakin useammin.

9. Mitkä ovat tämän kesän must- festarit?
-En oo ihan hirvee festareilla ravailija enää, tykkään enemmän klubikeikoista. En oo vielä myöskään kattonut festaritarjontaa/esiintyjiä, joten en osaa yhtäään sanoa :) Rock the Beach meni jo, mutta sinne oisin halunnut, ellei olisi ollut muuta.

10. Onko musiikilla sulle erityinen merkitys?
-On, rakastan! Musiikki ja rakkaus on mun elämässä jaetulla ykkössijalla. Musiikki on aina! Music is what feelings sound like. When you're happy, you hear the music, when you're sad you understand the lyrics.  Mä arvostan musikaalisuutta ja intohimoa musiikkiin todella paljon. Se on musta kiehtovin ominaisuus, mikä ihmisessä voi olla, kuhan ei oo liian rajoittunut musamaku, en siedä genreuskovaisuutta :D  Maailmassa on niiiiiiin paljon hyvää musaa, että kaikkea ei ehdi edes elämänsä aikana kuunnella. Ennen olin aktiivisempi musiikin suhteen, lauloin, kirjoitin biisejä, oli bänditreeniä ja laulutuntia. Tällä hetkellä keskityn lähinnä musiikin kuluttamiseen ja itsekseni lauleskelen, mutta välillä kaipaan laulutunteja ja bänditreenejä.


5 comments:

  1. Tuli hirveen hyvä mieli ku luki tään! olet ihan hassu<3 ja jännittävä! koko likka täynnä elämänviisautta! arvostan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No voi kiitos ja samoin tuli tästä kommentista hyvä mieli<3 :D Ihana! :)

      Delete
    2. Oon kyllä anonyymin kanssa niin samaa mieltä! Oot itse ihanuus ja aina sun kirjotukset koskettaa jollain tapaa.<3 -N

      Delete
    3. Ääää :') Ihana kuulla, jos jollain tulee tuollainen fiilis!<3 Kiitos, ootte parhaita!<3

      Delete
    4. tulee ihan oikeesti kyynel silmään :DDD

      Delete