13 Sep 2013

Bataattiranskalaiset ja sweetchili katkarapucocktail


Mä oon tällä hetkellä ihan kipeänä kotona ja mulla ois yöllä töitä. Nice! Koitin hoitaa äsken tuuraajaa, mutta heikolta näyttää, joten eilisten inkivääridrinkkien jälkeen päätin tänään tehdä ruokaa, johon saa tuota valkosipulia uppoamaan, mä kun en niitä sellasinaan kykene syömään. Sit vielä pari Finrexiniä naamaan, niin ehkä mä pärjään 6 tuntia. Ajattelin laittaa mys tän mun tänpäiväsen simppelin reseptin tänne ylös, sillä tän haluan mustaa jatkossakin. Tästä riittää kaks sellasta "naisannosta", isoruokainen saattaa kaivata lisukkeita :D

Bataattiranskalaiset:
500-800g Bataattia.
Leikkaa bataatista raneja ja kaada kulhoon.
Perään heitin n. 0,3dl oliiviöljymausteseosta ja pyöritin bataatit siinä.
Sitten pellille 200C uuniin. Siellä oman maun mukaan, noi mun näyttää muka kuivilta, mutta ei todellakaan ollut :)

Katkarapucocktail:
200g kermaviiliä
Sweet Chili dippi (Taffel)
1 keskikoinen sipuli
1 valkosipuli
180g katkarapuja

2 comments:

  1. Näyttää täydelisiltä!! <3 Mä yritin joskus tehä bataattisipsejä mut ne palo ihan mustiksi.. Onneksi edes koirille kelpas ne vähiten palaneet yksilöt :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha!!<3 Oon mäkin kerran osannut polttaa bataatit tuhkaksi ja aiheuttaa palohälytyksen, mut ne oli jo niin pahasti palanu, ettei ois koirallekaan kelvannu :D Oi, uskaltaisinkohan koittaa noita bataattisipsei, ehkä jos istun uunin eessä koko ajan :D

      Delete